Saturday, June 26, 2010

3 in 1

@.@ byk sgt benda dibuat cuti ni.sblm cuti fikirkan free betul. 1st week relax kat rumah.2nd week busy dgn drama n bible quiz. 3rd week start Pre-confirmation seminar.fun.can meet Miri's friend:).miss you guys!
habis sminar kul 12 terus balik kampung.moyang meninggal.huhu.letih.mengambil 6 jam sampai kat kpg.tapi x sempat direct balik kpg.so kmi bmlm kat bakun.waaa..tmpt yg sungguh cantik!angin yg segar.itu la Empangan yg dibangga2kan selama ni.

the next day balik kpg pkai perahu.letih.bila sampai kat kpg.rasa macam waa....besar betul rumah ni.dengan tiang rumah yang berbatangkan kayu balak.(betul ka bahasa sy?hentam je)sapa punya bilik ni ow?..5 min after sampai auntie saya suruh smpan beg dlm bilik.baru la saya tau itu bilik kmi org...well my 2nd time balik kpg.dulu msh kecik mana la ingat macam mana rupa kpg kannn.

Ruai

yang paling orang hairan kat kpg ialah saya n abg saya x fhm bahasa Sekapan.macam mana la kmi nak tau bapa hanya ajar n cakap bahasa Punan dengan kamu.adoi.pelik.walaupun saya tak pandai cakap sekapan masih juga mereka cakap bahasa "itu" dgn saya.(maklumlah org tua)

so pada malam yang sangat free.saya duduk sebelah sorg nenek.saya tnya macam mana nak bgtahu org yg saya ni tak tahu cakap sekapan?
nenek-tu la kmu.kenapa tak cakap sekapan kat rumah.moyang kmu yang meninggal ni org sekapan.kenapa tak belajar dulu.(uihh..sempat lagi dia bgtau asal usul sy yg sbnar).....apa kamu tnya tadi?
sy-sy tnya mcm mana nak bgtahu org sy tak tahu ckp sekapan klau org ckp sekapan dgn sy?nenek-ow.macam ni.aakau oya ta'an laim sekapan.(punya la susah mau sebut mula2.)haha.

after sesi soal menyoal tadi.saya duduk sebelah nenek saya dan tanya kenapa keranda nenek berbeza?kenapa itu macam ini kenapa ini macam itu?adui.macam orang sakai saya kat kpg @.@ nenek-nenek moyang kamu pkai keranda macam tu sbb kita keluarga diraja dari dulu.so kita mesti ikut macam mana org diraja mati dulu.sy-ow.(and so on.jadi wartawan jap)hihi.

kawan2 yang tengok gambar pun pelik.mesti x pernah tgk.
sebelum dikuburkan kami(keluarga terdekat) dusuruh untuk memberi penghormatan terakhir untuk Late great grandma.

Penghormatan terakhir dari nenek

i can't stop crying.huhu.no more great grandma.sian great grandpa tinggal sendiri.huhu

:(. May You Rest In Peace Grandma.we miss you.








No comments:

Post a Comment

comment!